ZESPÓŁ SZKÓŁ ELEKTRONICZNO-INFORMATYCZNYCH
»ELEKTRONIK«

Aktualności roku 2014/2015

Wycieczka Urzędu Marszałkowskiego2015-06-23

Wycieczka szlakiem walk o niepodległą Polskę na frontach II wojny światowej.

W czerwcu zostaliśmy zaproszeni przez Urząd Marszałkowski do udziału w wycieczce Szlakiem walk II wojny światowej w okręgu łódzkim. Wyjazd odbył się 23 czerwca 2015 roku. Jego uczestnikami byli kombatanci i my, 4 uczniów klasy I Ta. Trasa wycieczki wiodła kolejno przez:

• Tomaszów Mazowiecki, gdzie na cmentarzu oddaliśmy hołd poległym za Ojczyznę żołnierzom polskim oraz zapaliliśmy znicze na mogiłach poległych żołnierzy Armii Czerwonej. Zwiedziliśmy Pałac Ostrowskich i poznaliśmy dzieje Tomaszowa. Wielką atrakcją była możliwość przyjrzenia się z bliska transporterowi opancerzonemu czasów wojny, który po wydobyciu z rzeki Pilicy w 1995 r. został odrestaurowany i mimo upływu lat jest w pełni sprawny;

• Konewkę, gdzie obejrzeliśmy Kompleks schronów – jeden z dwóch kompleksów schronów kolejowych wchodzących w skład Stanowiska dowodzenia "Obszar Środek". Kompleks schronów w Konewce został wybudowany przez Niemców w 1940 r. i składał się ze schronu kolejowego o długości około 385 m, dwóch schronów bojowych i schronów technicznych podobnie. Obiekty te zachowały się do dnia dzisiejszego i wraz z eksponowanymi w ich wnętrzach militariami stanowią dużą atrakcję dla odwiedzających te tereny;

• Anielin, gdzie zapaliliśmy znicze w miejscu ostatniej walki pierwszego partyzanta II wojny światowej na ziemiach polskich mjr H. Dobrzańskiego „Hubala”;

• Inowłódz, gdzie obejrzeliśmy odbudowany zamek z czasów Kazimierza Wielkiego.

Zjedliśmy też pyszny obiad, zawarliśmy znajomości z kombatantami, a przede wszystkim poznaliśmy historię najbliższej okolicy. Taka forma lekcji historii i patriotyzmu wydaje się nam bardzo atrakcyjna, dlatego chcemy więcej takich wyjazdów.

Anielin - szaniec Hubala

Konewka - bunkier

Konewka

Tomaszów Mazowiecki - cmentarz

Wóz opancerzony w Tomaszowie Mazowieckim

DIVERSITY 2015 – ZWYCIĘŻYLIŚMY!2015-06-15

Po raz pierwszy uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie Diversity i zakwalifikowali się do jego finału. Konkurs Diversity 2015 organizowany był przez ośrodek Motorola Solutions w Krakowie i objęty został honorowym patronatem JM Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. dr hab. med. Wojciecha Nowaka.

Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie od 2000 roku prowadzi projekt pod nazwą „Diversity”, czyli różnorodność. Diversity rozumiane jest w tym wypadku jako różnorodność wewnątrz zespołów ludzkich pracujących razem, czyli kobiet i mężczyzn, co wspomaga kreatywność, elastyczność, dostosowanie się do wymagań klienta, doświadczenie i efektywność. Dzięki takim projektom uczennice szkół średnich mogą przekonać się, jak ciekawe są zawody techniczne.

W finale tegorocznego konkursu znalazło się 16 zespołów, w tym zespół z naszej szkoły:

BUMBLE_BEE

• Michał Suliborski – 2TA
  • Rafał Góra – 2TA

oraz gościnnie

• Natalia Cybulska
  • Karolina Królikowska

z XXI LO

Opiekunem zespołu był Andrzej Janicki.

Finał konkursu Diversity 2015 odbywał się w dniach 11-12.06.2015 w Krakowie. W drugim dniu konkursu zaprogramowane przez uczniów roboty wzięły udział w eliminacjach grupowych. Po zaciętych walkach (w których uczestnicy walczyli na równi ze sobą, jak i z usterkami sprzętu) do wyjścia z grupy i udziału w ćwierćfinale zabrakło 1 punktu! Ostatnią szansą na zdobycie nagrody pozostała konkurencja walk zbiorowych. W walce takiej mierzą się równocześnie 4 roboty, a wygrywa ten, który pozostanie na macie. Robot ZSP10 we wszystkich starciach okazał się bezkonkurencyjny, eliminując z ringu między innymi zdobywców I i II drugiego miejsca w walkach indywidualnych. Na końcu na macie pozostał jedynie BUMBLE_BEE! Uczniowie zwycięskiego zespołu zostali nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami, książkami o tematyce informatycznej oraz każdy z nich otrzymał iPoda shuffle.

Gratulujemy udanego debiutu!

DIVERSITY OCZAMI UCZESTNICZKI

„Finał konkursu Diversity 2015 odbywał się w dniach 11-12.06.2015 w Krakowie. Dojechaliśmy pociągiem (przez co musieliśmy wstać o 4 nad ranem!), a następnie taksówką od razu do budynku należącego do Motoroli. Tam czekał już na nas komitet powitalny, który od razu zaprowadził nas na salę, gdzie opowiedziano nam co nieco o tym, czym właściwie zajmuje się ta firma (okazuje się, że wcale nie tworzeniem telefonów. A przynajmniej nie tylko). Oprócz tego zostaliśmy oprowadzeni po budynku, zobaczyliśmy m.in. trzy serwerownie. (Przyznaję, że chyba przez całe swoje życie łącznie nie widziałam tylu kabli, ile tam za jednym razem). Następnie po krótkim wykładzie na temat programu Robocode mieliśmy do wykonania pierwsze zadanie: mieliśmy półtorej godziny na zaprogramowanie wirtualnego robota w Javie. Miał on później stanąć do walki (oczywiście również wirtualnej) z 15 innymi robotami. Niestety, w przypadku naszej drużyny pojawiły się problemy techniczne, które uniemożliwiły nam stanięcie do tej akurat konkurencji, co nie zmienia faktu, że naprawdę dobrze bawiliśmy się, oglądając walki innych. Po południu, po zakwaterowaniu w hotelu, czekały na nas dodatkowe atrakcje, które mogliśmy wybrać wcześniej w ankiecie. Nasza grupa w całości ruszyła najpierw śladami krakowskich morderców, a następnie do domu strachów, w którym przez moment mogliśmy poczuć się jak bohaterowie horrorów. Na koniec wylądowaliśmy na krakowskim Kazimierzu, gdzie mogliśmy raczyć się słynną „krakowską maczanką”. Po powrocie do hotelu wyciągnęliśmy wreszcie na światło dzienne naszego robota – Bumble_Bee. Okazało się, że noc, która nas czekała, była naprawdę długa. Było sporo rzeczy do poprawek, a kilka spraw technicznych zawodziło – m.in. mieliśmy problem z czujnikami, które raz nie wyczuwały nic, innym zaś razem – świeciły bezustannie. Nasi dzielni chłopcy siedzieli nad tym wszystkim naprawdę długo, jednak ostatecznie udało się doprowadzić naszego Trzmiela do porządku. Drugiego dnia wszystko miało się rozstrzygnąć. W żółto-czarnych barwach ruszyliśmy do boju. Niestety w konkurencji walki sumo jeden na jednego nie odnieśliśmy sukcesu, co miało związek głównie z problematycznym wgrywaniem programu do naszego robota – nie za każdym razem się udawało. Całe szczęście Bumble_Bee nie zawiódł w późniejszej konkurencji, w tzw. Death Match’u, w którym na macie stawało naraz aż czterech zawodników. Okazało się, że nasz robot, niczym prawdziwy trzmiel, najlepiej odnajduje się w walce, w której ma wielu wrogów, dzięki czemu udało nam się zdobyć pierwsze miejsce. Pełni dumy i szczęścia odebraliśmy nagrody i stanęliśmy wspólnie do wielu zdjęć. Czekała nas długa podróż do domu, jednak w naprawdę pozytywnych nastrojach. Cały wyjazd był naprawdę dobrze zorganizowany i aż żal było wracać. Jednak nie damy o sobie zapomnieć – z pewnością wrócimy tam za rok!”

Karolina Królikowska

Zobacz zdjęcia »

Sesja popularno-naukowa2015-06-12

Seminarium popularno-naukowe projektu “Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej”.

Dnia 12 czerwca 2015 roku w budynku Instytutu Historii UŁ przy ul Kamińskiego 27a odbyło się seminarium projektu  „Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej”. Organizatorami sympozjum byli: Instytut Historii Uniwersytetu Łódzkiego, Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej Okręg Łódź i Archiwum Państwowe w Łodzi.

W seminarium wzięła udział młodzież z łódzkich szkół ponadgimnazjalnych liderów projektu: II LO, IX LO, XII LO, XV LO, XVIII LO, XX LO, XXI LO, XXV LO, XXXII LO, XXXIII LO, ZSP nr 9, ZSP nr 19, ZSP nr 22, ZST-Ii oczywiście my – ośmiu uczniów naszej szkoły (klasy: I Ta, I Tm, II Ta) pod opieką p. J. Szamburskiej. Na seminarium obecni byli żołnierze AK: Z. Raczkiewicz, S. Pasikowski, T. Barański i M. Kopa.

W programie seminarium były wykłady:

• Prof. P. Waingertner - "Armia Krajowa w latach II wojny światowej. Struktury, działalność, dowódcy".
  • Prof. W. Jarno – „Armia Krajowa w operacji  „Burza"
  • Mgr A. Lajdenfrost - "Polskie Państwo Podziemne w łódzkich archiwach”
  • Dr T. Matuszak – „Podziemie polskie w latach II wojny światowej  w archiwach piotrkowskich" ;

oraz warsztaty naukowe „Armia Krajowa. Jak zostać badaczem źródeł i historycznym pisarzem - recepta specjalisty".   Udział w seminarium to ciekawe doświadczenie, po raz pierwszy z bliska przyjrzeliśmy się pracy historyków i mieliśmy możliwość  bezpośredniego zapoznania się ze źródłami historycznymi czasów II wojny światowej.

Budynek Instytutu Historii Uniwersytetu Łódzkiego

Młodzież na sali wykładowej

Wycieczka szlakiem Hubala2015-05-26

Wycieczka Szlakiem walk mjr Henryka Dobrzańskiego„ Hubala”.

Już od kilku lat pod koniec roku szkolnego w ramach projektu edukacyjnego Dziedzictwo patriotyczne Armii Krajowej młodzież łódzkich szkół w towarzystwie żołnierzy AK udaje się na wycieczkę szlakiem walk partyzanckich II wojny światowej. W tym roku wędrowaliśmy śladami pierwszego oddziału partyzanckiego na ziemiach polskich czasów II wojny tj. oddziału pod dowództwem mjr Henryka Dobrzańskiego pseudonim „Hubal”.  Wycieczka odbyła się w dniach 25 – 26 V 2015 r., a wzięło w niej udział 6 uczniów naszej szkoły z klasy I Tm i klasy II Ta pod opieką p. J. Szamburskiej.

Z Łodzi wyjechaliśmy o godzinie 8.00 spod ZSP 9. Do Bodzentyna – naszej bazy, jechaliśmy szlakiem walk Wydzielonego Oddziału Wojska Polskiego mjr „Hubala”. Hołd bohaterom oddaliśmy w miejscowościach: Hucisko, Ruski Bród, Gałki i Anielin – ostatni szaniec walk mjr „Hubala” i jego żołnierzy, gdzie złożyliśmy kwiaty i zapaliliśmy znicze. Dalsza trasa wiodła przez Wąchock. Zwiedziliśmy tam Panteon Pamięci Podziemnego Państwa Polskiego 1939-1945 i zespół kościelno-klasztorny cystersów z XII wieku. Po zakwaterowaniu i obiedzie w Bodzentynie udaliśmy się na Wykus tj. miejsce stacjonowania Świętokrzyskich Zgrupowań Partyzanckich AK pod dowództwem J. Piwnika „Ponurego”. Naszym przewodnikiem był żołnierz AK – uczestnik walk tych oddziałów pułkownik T. Barański. Następnego dnia w gościnnych murach ZSP nr 1 w Bodzentynie spotkaliśmy się z miejscowymi władzami, młodzieżą i pracowaliśmy w zespołach, przygotowując się do konkursu Wojenne i powojenne losy żołnierzy AK. Zajęcia prowadził pan T. Szamburski i pan pułkownik T. Barański. W drodze powrotnej do Łodzi zatrzymaliśmy się w Michniowie i zwiedziliśmy Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich.

Wycieczka była pełna wrażeń, zwiedzanie miejsc walk i bezpośrednie rozmowy z ich uczestnikami pozwoliły mam lepiej zrozumieć wojenne losy Polski i Polaków.

Szachy V Mistrzostwa Szkoły 20152015-04-23

SZACHY MISTRZOSTWA SZKOŁY

W dniu 23 kwietnia 2015 r. odbyły się V Mistrzostwa Szkoły w szachach. Udział wzięło 24 uczniów, którzy ambitnie walczyli o puchar wicedyrektora szkoły p. Włodzimierza Łużyńskiego.

Bardzo nas cieszy udział klas pierwszych i uzyskane przez nich wyniki (2 uczniów w finale). Poziom rozgrywek był zdecydowanie dobry.

Gratulacje dla finalistów, a także dla wszystkich, którzy wzięli udział w rozgrywkach.

Klasyfikacja końcowa:

Drożdżyński Andrzej 1Tt
Felińczak Mateusz 1Tt
Gutbier Jędrzej 1Tt

Zobacz zdjęcia z Mistrzostw »

Znów najlepsi!!!2015-04-16

W dniu 16 kwietnia 2015
STOWARZYSZENIE ELEKTROKÓW POLSKICH – ODDZIAŁ ŁÓDZKI
oraz
WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI, ELEKTRONIKI, INFORMATYKI I AUTOMATYKI POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
zorganizowały
XII Wojewódzkie Dni Młodego Elektryka
podczas których odbyła się olimpiada wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych z zakresu elektrotechniki i elektroniki dla uczniów techników elektryczno-elektronicznych.

Drużyna w składzie: Krzysztof Dybała, Jakub Słoczyński, Wojciech Jaszczuk
(klasa 4 Tte – TECHNIK ELEKTRONIK) okazała się najlepsza w wojewódzkie III

„Elektronik ze Strykowskiej” pokonał wszystkie pozostałe szkoły (m.in. Zgierz, Pabianice, Tomaszów Mazowiecki, Łowicz, Skierniewice, Łódź).

Oby tak dalej.

Nasi w finale Diversity 20152015-04-14

Bardzo miło nam poinformować iż, w gronie finałowych 16 zespołów w Ogólnopolskim Konkursie Diversity 2015, znalazła się nasza drużyna w składzie: Michał Suliborski i Rafał Góra, obaj z klasy IITA oraz gościnnie Natalia Cybulska i Karolina Królikowska z XXI LO. Opiekunem zespołu jest Andrzej Janicki.

Konkurs Diversity organizowany jest przez firmę Motorola. W pierwszym etapie zadaniem naszych uczniów było przygotowanie algorytmu pozwalającego na symulację walki robotów w kategorii Mini – Sumo. Zwycięzcy wirtualnych walk trafili do finału, w którym będą walczyć już prawdziwe roboty na prawdziwej macie. Oprócz algorytmu należało jeszcze przygotować prezentację zaprojektowanego wyglądu robota.

Teraz przed naszym zespołem etap drugi, czyli bezpośrednie przygotowania do finału. Już lada dzień organizator dostarczy do szkoły rzeczywistego robota, którego będzie trzeba zaprogramować do finałowych walk, które odbędą się w dniach 11-12 czerwca, w Krakowie.

Gratulujemy i życzymy powodzenia w Krakowie.

Konkurs prac modelowo-konstrukcyjnych 20152015-03-26

W dniu 26 marca 2015 roku w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego odbył się II etap konkursu zawodowego o zasięgu wojewódzkim NAJLEPSZA PRACA MODELOWO-KONSTRUKCYJNA W SZKOŁACH ELEKTRYCZNYCH I ELEKTRONICZNYCH w roku szkolnym 2014/2015.
Wyniki naszych uczniów są następujące:

kategoria Pierwsze kroki

I miejsce - praca Latające skrzydło DELTA  zrealizowana przez Jakuba Kaźmierczaka ucznia klasy 2Te (opiekun: mgr inż. Andrzej Klimkiewicz);

III miejsce - praca Sterowalny organ pracujący automatycznie StOPA zrealizowana przez Dariusza Witka vel Witkowskiego ucznia klasy 2Tm (opiekun: mgr inż. Jarosław Świtalski),

Wyróżnienie - praca Zegar z wyświetlaczem na lampach NIXIE zrealizowana przez Piotra Tomczyka ucznia klasy 2Te (opiekun: mgr inż. Tomasz Kąkolewski)

kategoria Profesjonaliści

II miejsce - praca Drukarka 3D - ZSP10 zrealizowana przez Jakuba Biegańskiego, Seweryna Skowrońskiego uczniów klasy 3Tm (opiekun: mgr inż. Tomasz Kąkolewski)

III miejsce – praca Głośnik plazmowypraca zrealizowana przez Zbigniewa Korzembskiego, Igora Markusa uczniów klasy 3Tm (opiekun: mgr inż. Tomasz Kąkolewski)

Gratulujemy wszystkim laureatom i uczestnikom konkursu ciekawych pomysłów na prace modelowo-konstrukcyjne oraz wysokiego poziomu technicznego i sposobu prezentacji wykonanych przez siebie prac. Dziękujemy opiekunom za zmobilizowanie i przygotowanie uczniów do udziału w naszym konkursie.

Podsumowanie konkursu odbędzie się 25 maja 2015 roku o godzinie 12:00 w siedzibie Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w sali 310.

Ostatki 20152015-02-17

Karnawał pożegnaliśmy w tym roku 17 lutego. Tradycja nakazuje przeżyć ostatni dzień karnawału tzw. „Ostatki” radośnie, kolorowo, zabawnie. I tak się też stało w naszej szkole. Na lekcjach pojawiali się komandosi, agenci, śpiochy z poduszkami pod pachą, chłopcy, którzy tego dnia zapragnęli być dziewczętami :-)

Dzień miał być radosny i bezstresowy i takim był... bez kartkówek, jedynek i odpytywania! Poczuciem humoru wykazali się również nauczyciele. Podczas długiej przerwy wszyscy wzięli udział w paradzie i konkursie. Najciekawiej i najliczniej przebrani otrzymali słodki poczęstunek.

Ostatki 2015 Ostatki 2015

Studniówka 20152015-01-31

31 stycznia, kolejny już raz odbył się długo wyczekiwany bal studniówkowy. W tym roku nasi uczniowie bawili się w hotelu Skarpa w Łodzi. Zaczęliśmy tradycyjnie od przemówienia pani Dyrektor Moniki Michalik, później głos zabrali rodzice. Potem zgodnie ze studniówkową tradycją obejrzeliśmy wspaniałego poloneza przygotowanego przez prof. Iwonę Makowską. Mieliśmy także okazję obejrzeć fantastyczne przedstawienie studniówkowe przygotowane przez uczniów pod patronatem prof. Jadwigi Szamburskiej. Naprawdę było zabawne, świetnie zagrane no i wielkie brawa dla zespołu disco polo. A później zostało już tylko bawić się do białego rana!!!  Dziękujemy za wspaniałą zabawę.

Ponownie najlepsi w województwie łódzkim2015-01-14

Z przyjemnością informujemy, że w XVII Ogólnopolskim Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych 2015 zajmujemy wśród techników województwa łódzkiego najwyższą pozycję w klasyfikacji generalnej i rankingu maturalnym.

W dniu 14.01.2015 r. uczestniczyliśmy w finałowej gali w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Reprezentowani nas pani dyrektor Monika Michalik oraz uczniowie Krzysztof Dybała z klasy 4Tte i Michał Roźniakowski z klasy 3Ta.

Dyplomy wręczane były w obecności pani Wiceminister Edukacji Narodowej Joanny Berdzik, Łódzkiego Kuratora Oświaty pana Jana Kamińskiego i pani dyrektor OKE w Łodzi Danuty Zakrzewskiej.

Gratulujemy i dziękujemy naszym nauczycielom i uczniom, którzy zapracowali na ten sukces.

Jesteśmy z Was dumni!

Ponownie najlepsi w województwie łódzkim Ponownie najlepsi w województwie łódzkim Ponownie najlepsi w województwie łódzkim Ponownie najlepsi w województwie łódzkim

EuroWeek - Szkoła Liderow2014-12-16

W dniach 12-16. grudnia 2014 15 uczniów klasy 1Ta i 1Tb pod opieką p. Elżbiety Ślufarskiej-Lasoty oraz p. Moniki Karolewicz-Płońskiej wzielo udział w przygotowanym przez Europejskie Forum Młodzieży w Bystrzycy Kłodzkiej obozie szkoleniowym "EuroWeek - Szkoła Liderow".

Udział w tymże obozie był niebywałą okazją do doskonalenia  znajomości języka angielskiego. Cały dzień wypełniony był przez warsztaty, dyskusje, wspólne oglądanie filmów przybliżających inne kraje, kultury.

Warsztaty i prelekcje prowadzone były przez wolontariuszy z Francji, Włoch, Indonezji, Rumunii, Meksyku, Turcji, Łotwy.

Korzystając z pobytu na Ziemi Kłodzkiej zwiedzilismy miasto Kłodzko i Bystrzycę Kłodzką.

W drodze powrotnej do Łodzi wygospodarowaliśmy sobie czas na spacer po wrocławskiej starówce oraz wizytę w oceanarium.

Wrażeniami z pobytu zechcieli podzielić się również uczniowie klasy 1Ta (oczywiście w języku angielskim :) )

"I think that EuroWeek is the best way to  meet foreign cultures. I spent there 4 amazing days with my new friends and improved my english skills."

Robert

"I think that EuroWeek ist the best way to improve your english skills. These four days I spent with the coolest people I've ever met. I hope that next year I will be able to go there again."
Szymon

Zobacz galerię zdjęć »

Porzadkowanie mogił żołnierskich2014-12-12

W dniu 12 grudnia w godzinach popołudniowych, wykorzystując słoneczną pogodę pod opieką p. J. Szamburskiej udaliśmy się na pobliski zespół cmentarzy Doły. Naszym celem było uporządkowanie mogił żołnierskich po Wszystkich Świętych i ich odpowiednie przygotowanie na czas zimy. Zaopatrzyliśmy się w potrzebne narzędzia pracy tj. grabie, miotły, ścierki, worki na śmieci i wyruszyliśmy na cmentarze. Szybko i sprawnie uporaliśmy się z koniecznymi pracami, po czym na uprzątniętych mogiłach zapaliliśmy znicze i oddaliśmy cześć tym co zginęli za Ojczyznę.

Oczywiście podobne akcje sprzątania odbyły się też na innych cmentarzach łódzkich w ramach projektu edukacyjnego „Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej”.

Uczniowie klasy II Ta

Szlakiem walk I i II wojny światowej2014-11-10

To już czwarty rok, jak się dowiedzieliśmy realizacji projektu edukacyjnego „Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej”. Po uroczystym zakończeniu ubiegłorocznej edycji przystąpiono do nowych zadań. Na listopad zostały zaplanowane wycieczki patriotyczne szlakiem walk I i II wojny światowej w najbliższym sąsiedztwie Łodzi. 10 listopada w przede dniu Święta Niepodległości uczniowie naszej szkoły z klas pierwszych (ITa, ITe, ITm) udali się do miejsc walk i wiecznego spoczynku tych co polegli podczas Wielkiej Wojny (1914-1918) i w czasach II wojny światowej. Naszym celem było przywrócić pamięć o tamtych wydarzeniach i ludziach biorących w nich udział. Byliśmy organizatorami tego wyjazdu i do udziału w nim zaprosiliśmy młodzież z XXXII LO pod opieką p. M. Goździeckiej i z ZSP nr 19 z opiekunem p. I. Pardel. Nad całością czuwała p. J. Szamburska, nauczyciel naszej szkoły i oczywiście nasz opiekun.

Wyruszyliśmy słonecznym rankiem trasą:  Łódź – Stryków – Bolimów – Joachimów Mogiły  – Kamion – Skierniewice – Łódź.

W Strykowie znicze złożyliśmy na mogiłach żołnierzy polskich poległych w wojnie obronnej Polski w 1939 r., a proboszcz parafii mariawickiej św. Anny i św. Marcina oprowadził nas po tutejszej świątyni, opowiedział o dziejach  Kościoła  Starokatolickiego Mariawitów w RP. Przed Pomnikiem Książki zrobiliśmy sobie zbiorowe zdjęcie. W pośpiechu udaliśmy się do Bolimowa, gdzie w Gminnym Ośrodku Kultury oczekiwała na nas gorąca herbata, ale wcześniej trzeba było rozwiązać qesting „O trzech kościołach w Bolimowie”, żeby do ośrodka trafić. Drużyny wyruszyły w trasę i po 30 minutach dotarliśmy. A tam oprócz herbatki czekała na nas niespodzianka. Przywitali nas żołnierze niemieccy i rosyjscy. Okazało się, że w dalszej podróży towarzyszyć będą nam członkowie Stowarzyszenia Tradycji 25 Skierniewickiej Dywizji Piechoty ze Skierniewic. Panowie poprowadzili nas szlakiem zmagań bitewnych I wojny, oddaliśmy hołd żołnierzom z 1939 i powstańcom styczniowym z 1863 roku. W Skierniewicach w siedzibie Stowarzyszenia obejrzeliśmy sprzęt i uzbrojenie wojskowe z czasów II wojny światowej.

Wycieczka była pełna wrażeń i mamy nadzieję na podobne wyprawy wiosną. Wcale nie żałowaliśmy wolnego dnia, który spędziliśmy bardzo pracowicie.

Łódź w czasie I wojny światowej2014-10-28

28 października 2014 roku w Wyższym Seminarium Duchownym w Łodzi odbyło się Sympozjum naukowe: Łódź w czasie I wojny światowej. Okazją do tego była 100 rocznica wybuchu I wojny światowej. Organizatorzy i uczestnicy Sympozjum postawili sobie za cel przywrócenie pamięci, wydawać by się mogło, że o zapomnianych wydarzeniach i poległych ludziach. Prelegenci skoncentrowali się na Operacji łódzkiej – największej operacji manewrowej I wojny  i roli Kościoła katolickiego w Łodzi podczas wojny. Sympozjum towarzyszyła też wystawa: Łódź w czasie I wojny światowej. W 100 rocznicę wybuchu Wielkiej Wojny (1914 – 1918). Wystąpienia prelegentów były ciekawe ale największe zainteresowanie i emocje budziła wystawa.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Ojcu  M. Chłandzie, że umożliwił nam wstęp na Sympozjum i stanowił opiekę podczas jego trwania.

Wycieczka mechatroników2014-10-22

Firma BSH (Bosch-Siemens) produkująca zautomatyzowany sprzęt gospodarstwa domowego, objęła patronatem kolejny rocznik uczniów rozpoczynający w naszej szkole kształcenie w zawodzie technik mechatronik.
Przy wsparciu finansowym firmy w dniach 20 – 22 X 2014 odbył się trzydniowy wyjazd integracyjny. Młodzież zwiedziła:

• Muzeum Techniki w Maleńcu,
  • Bazylikę Katedralną w Sandomierzu,
  • Lessowy Wąwóz Królowej Jadwigi,
  • Zespół zamkowo – parkowy w Baranowie Sandomierskim,
  • Zakłady PZL Mielec,
  • Góry Pieprzowe,
  • Krzemionki Opatowskie.

Opiekunami grupy byli: wychowawca klasy Stanisław Świątek, nauczyciel przedmiotów zawodowych Zdzisław Kaczyński, przedstawiciel firmy BSH Zdzisław Migdalski.

Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej2014-10-21

Dnia 21 października 2014 r. w II Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi miało miejsce uroczyste podsumowanie realizacji projektu edukacyjnego „Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej” w roku szkolnym 2013/2014.

Uczestników projektu zaszczycili swoją obecnością – Pani Hanna Zdanowska Prezydent Miasta Łodzi, Pan Krzysztof Piątkowski Wiceprezydent Miasta Łodzi, Pani Beata Jachimczak Dyrektor Wydziału Edukacji UMŁ, Pan Andrzej Cewiński  - przedstawiciel Wojewody Łódzkiego sekretarz  Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa, Pani Joanna Żelazko dyrektor w łódzkim Oddziale IPN, dyrektorzy łódzkich szkół ponadgimnazjalnych. Obecna była również nasza pani dyrektor Monika Michalik.

Gospodarzami uroczystości byli Żołnierze Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej Okręg Łódź oraz jedenaście łódzkich szkół liderów projektu „Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej” – II LO, XII LO, XV LO, XVIII LO, XXI LO, XXXIII LO oraz ZSP nr 9, ZSP nr 10, ZSP nr 19, ZSP nr 22 i ZS Techniczno- Informatycznych. Część oficjalną zawierającą wręczenie medali „Pro Patria” - 7 osób realizujących projekt zostało odznaczonych - poprowadziła pani Jadwiga Ochocka , gospodarz uroczystości, dyrektor II LO. Część  będącą podsumowaniem II edycji projektu, uroczystość wręczenia nagród zwycięzcom konkursu i przedstawienie założeń III edycji poprowadził koordynator projektu mgr Tomasz Szamburski.

Zainteresowanie konkursem wiedzy o Armii Krajowej było bardzo duże  – wpłynęło 57 prac zespołów uczniowskich. Przyznano dwie I, II i III nagrodę oraz wyróżnienia. Uczniowie naszej szkoły - Jarosław Suchiński, Michał Suliborski,  Robert Urbaniak; za pracę Losy życiowe żołnierzy Armii Krajowej na terenie Zgierza - zdobyli II miejsce i w nagrodę dostali tablety. Najważniejsze w realizacji II edycji projektu były wycieczki patriotyczne Wykus 2014 i Sobibór 2014 oraz konkurs.

Z powodu wzrostu zainteresowania projektem młodzieży z łódzkich szkół  w III edycji w roku szkolnym 2014/2015 do grona liderów tego przedsięwzięcia edukacyjnego dołączą kolejne szkoły.

Opracowała  mgr J. Szamburska

Ślubowanie pierwszoklasistów2014-10-14

14 października 2014 roku, w Dniu Edukacji Narodowej, uczniowie klas pierwszych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 10 im. Jana Szczepanika w Łodzi wzięli udział w uroczystości ślubowania.

Do społeczności naszej szkoły dołączyli uczniowie pięciu klas technikum:

1 Ta technik informatyk Elżbieta Ślufarska-Lasota
1 Tb technik informatyk Teresa Wasielewska
1 Te technik elektronik Małgorzata Niedzielska
1 Tm technik mechatronik Stanisław Świątek
1 Tt technik teleinformatyk Joanna Musiał-Kieruczenko

W uroczystej oprawie, w obecności Dyrekcji, nauczycieli, przedstawicieli samorządu i rodziców, pierwszoklasiści ślubując na sztandar szkoły, wypowiedzieli słowa przyrzeczenia, stając się pełnoprawnymi uczniami „Elektronika”.

Sobibór 20142014-10-01

W ramach projektu edukacyjnego Dziedzictwo Patriotyczne Armii Krajowej, w dniach 28 IX - 1 X 2014 r., młodzież z dziewięciu łódzkich szkół ponadgimnazjalnych wzięła udział w wycieczce patriotycznej w miejsca walk oddziałów Armii Krajowej w czasie II wojny światowej, w dzisiejszym powiecie włodawskim.

Z naszej szkoły pojechało 4 uczniów z klasy II Ta pod opieką p. J. Szamburskiej. W wyjeździe wzięli też udział żołnierze AK – p. kapitan W. Pajdowski i uczestnik tamtych wydarzeń p. pułkownik S. Pasikowski, któremu przypadła rola naszego przewodnika.

Celem wyjazdu było poszerzenie wiedzy o najnowszych dziejach Polski, złożenie hołdu poległym żołnierzom Armii Krajowej a także poznanie przepięknej ziemi włodawskiej.

W drodze do miejsca docelowego - Woli Uhruskiej, zwiedziliśmy Pałac Czartoryskich w Puławach, a w Lublinie złożyliśmy hołd Polakom pomordowanym w niemieckim obozie koncentracyjnym – Majdanek, w którym po II wojnie światowej NKWD więziło żołnierzy AK i NSZ. 29 września 2014 r. wzięliśmy udział w uroczystościach odsłonięcia pomnika w Starym Załuczu. Pomnik ten upamiętnia żołnierzy Armii Krajowej z Lotnego Oddziału „Nadbużanka”, którzy polegli na polu chwały podczas walki. We wtorek 30 września 2014 r. w Wytycznie miały miejsce uroczyste obchody 75 rocznicy bitwy stoczonej przez żołnierzy Korpusu Ochrony Pogranicza gen. Wilhelma Rückemana z nacierającymi od wschodu oddziałami Armii Czerwonej. Na uroczystościach byliśmy obecni ze sztandarami szkół, złożyliśmy też wiązanki kwiatów i zapaliliśmy znicze, a później zwiedziliśmy niemiecki obóz zagłady w Sobiborze.

W ostatni dzień wycieczki 1 października, odbył się rajd szlakiem walk Lotnego Oddziału AK Nadbużanka organizowany przez Starostwo Powiatowe we Włodawie. Byliśmy, kiełbaski jedliśmy, hodowlę żółwia błotnego, jedyną w Polsce, też obejrzeliśmy. Ponadto dzięki życzliwości Straży Granicznej poznaliśmy piękno rozlewisk nad Bugiem, doszło także do spotkań z przedstawicielami miejscowych władz samorządowych oraz młodzieżą gimnazjum w Woli Uhruskiej.

Informację opracowali:
Martyna, Michał,
Jarek, Robert.

Rajd „Doliną rzeki Łódki”2014-09-06

W dniu 6-09-2014 Szkolne  Koło Krajoznawczo – Turystyczne PTSM zorganizowało po raz siódmy rajd „Doliną rzeki Łódki”.

Trasa prowadziła przez niezwykle atrakcyjne parki spacerowe: Ocalałych, Helenów i Staromiejski.

Uczniowie pokonywali trasę według opisu i rozwiązywali postawione zadania poszukując odpowiedzi w terenie.

Odwiedziliśmy również Centrum Dialogu im. Marka Edelmana a w nim zwiedziliśmy multimedialną wystawę o Janie Karskim - kurierze Armii Krajowej. Upamiętniliśmy w ten sposób 100 rocznicę urodzin tego wielkiego Polaka.

Zobacz więcej »

Rozpoczęcie roku szkolnego2014-09-01

W dniu 1 września na placu przed budynkiem szkoły rozpoczęliśmy uroczyście nowy rok szkolny. Tym razem pochmurna, ale bezdeszczowa pogoda subtelnie dawała do zrozumienia, że wakacje już się skończyły.

Po odśpiewaniu hymnu i uczczeniu minutą ciszy pamięci ofiar II wojny światowej, głos zabrał wicedyrektor szkoły Włodzimierz Łużyński – pod nieobecność pani Moniki Michalik, która uczestniczyła w miejskiej inauguracji roku szkolnego. Powitał wszystkich uczniów i pracowników szkoły, a szczególnie serdecznie pierwszoklasistów. Maturzystom życzył sukcesów na egzaminach maturalnych i zawodowych, dorównujących wynikom poprzednich roczników naszych absolwentów, które zapewniały coraz wyższą pozycję naszej szkoły w ogólnopolskich rankingach.